Karin Bodin från Polarbröd prisas för hållbart ledarskap

Polarbröds VD Karin Bodin får Utmärkelsen Hållbart Ledarskap 2014 av Näringslivets Miljöchefer. Hon prisas för sitt engagemang som sträcker sig långt utanför den egna verksamheten och har sin utgångspunkt i flera generationers långsiktiga företagsbyggande.

– Jag är jättestolt över att vinna pris för hållbart ledarskap. Det känns fantastiskt att NMC ser det arbete vi gör i Polarbröd och tycker att det är värt att lyfta fram. Vi strävar efter att bli ett helt hållbart företag fram till 2022. Nästa stora utmaning för oss är att tydligare integrera hållbarhetsarbetet i vår konsumentkommunikation och vidare till våra produkter. Det är inte alltid det enklaste och att då få ett pris för bra ledarskap känns som en härlig klapp på axeln, säger Karin Bodin.

Utmärkelsen Hållbart ledarskap tilldelas personer som genom ett föredömligt ledarskap har bidragit till att praktiska handlingar har tagits mot social, ekonomisk och/eller ekologisk hållbarhet i organisationen eller i samhället. Pristagarens insatser skall präglas av framåtanda, nytänkande och affärsmässighet.

Karin Bodin
vd