Fler bytesmöjligheter för resenärer från Umeå Airport

Från och med den 26 oktober blir det ännu enklare för resenärer från Umeå Airport att resa inom Sverige via Bromma. Malmö Aviation och Sverigeflyg synkroniserar nämligen tidtabellerna och skapar 1000 nya bytesmöjligheter på Bromma. Därmed knyts Umeå ännu närmare övriga Sverige.

– Många som reser med oss från Umeå reser också vidare från Stockholm till framförallt Malmö, Göteborg och Kalmar. Nu blir det fler valmöjligheter vilket också gör det enklare att resa över dagen. Det innebär att Umeå knyts ännu närmare övriga Sverige. Det främjar regionen och företagen här som får lättare att mötas och göra affärer, säger Marie Jarl, regionchef Umeå hos Malmö Aviation.

Den transferanpassade tidtabellen träder i kraft idag den 26 oktober och innebär att antalet bytesmöjligheter ökar från 1100 till 2100 i veckan.

I december bildar Malmö Aviation och Sverigeflyg det nya flygbolaget BRA, Braathens Regional Airlines.