Malmö Aviation startar ny linje mellan Umeå och Visby

Malmö Aviation och Gotlandsflyg startar en gemensam direktlinje mellan Umeå och Visby. Linjen kommer att trafikeras två dagar i veckan från och med den 30 juni till och med den 11 augusti och flygtiden blir cirka 1 timme och 40 minuter.

Malmö Aviation lanserar nu sin andra säsongssatsning från Umeå Airport till ett populärt resmål. Efter vårens satsning på flyg till Prag är det dags för en sommarlinje till Visby.

– Satsningen på Prag har snabbt visat sig motsvara våra förväntningar och vi vill nu fortsätta erbjuda intressanta resmål med smidiga direktflyg. Förra sommaren startade vi flyg mellan Malmö och Visby, vilket blev en succé. Vi tror därför mycket på idén att snabbt kunna ta sig från Västerbotten till Gotland i sommar, säger Henrik Löfberg, marknadschef hos Malmö Aviation.

Satsning på Umeå

– Att Malmö Aviation nu väljer att lansera även en direktlinje till Visby visar att bolaget satsar på Umeåregionen och Umeå Airport. Det är vi givetvis mycket glada över och vi är övertygade om att satsningen kommer att uppskattas av dem som reser, säger flygplatschef B-O Lindgren, Umeå Airport.

Under sex sommarveckor kommer umeåborna att kunna flyga direkt mellan Umeå och Visby i Malmö Aviation och Gotlandsflygs regi. Flygtiden blir cirka 1 timme och 40 minuter och linjen kommer att trafikeras torsdagar och söndagar med en tur- och retur flygning per dag.

Läs mer på Malmö Aviations webbplats.