Ny butiker klara på Strömpilen

Niam välkomnar nu Lager 157 och Blomsterlandet som nya hyresgäster på Strömpilen i Umeå. Niam förvärvade fastigheten hösten 2015 och har sedan dess aktivt arbetat med att utveckla handelsplatsen.

­– Vi upplever ett stort intresse för Strömpilen, från såväl handlare som besökare, och vi är väldigt glada för att Lager 157 och Blomsterlandet väljer att etablera sig på Strömpilen. Två starka butikskoncept som kompletterar befintligt utbud på ett bra sätt. Vi fortsätter nu arbetet med att utveckla Strömpilen vidare och vi hoppas att kunna tillföra ytterligare butikskoncept inom kort, säger Victor Wettergren, Fund Manager på Niam.

Lager 157 hyr ca 1 600 kvm i det före detta Sliperiet och butiken öppnar under våren 2017. Hyresavtalet löper på tio år.

– Vi fortsätter vår expansion i Sverige tillsammans med Niam och är väldigt nöjda med att nu kunna öppna vår första butik i Umeå på Strömpilen.” säger Jonas Ivarsson, Marknadsansvarig på Lager 157.

Blomsterlandet kommer att hyra ca 1 200 kvm i Strömpilens handelsområde och etablerar även försäljning på anslutande utomhusytor. Hyresavtalet löper på tio år och butiken öppnar under hösten 2017.

– Vi växlar upp vår verksamhet i Umeå och öppnar en butik till, nu på Strömpilen, där vi kommer att kunna erbjuda våra kunder ett större sortiment i ett väldigt attraktivt handelsområde, säger Jan Larsson, VD Blomsterlandet.