Sandra Finér blir ny VD för Umeåföretaget Limes Audio. Tidigare VD Fredric Lindström tar därmed större internationellt grepp för bolaget.

Umeåföretaget Limes Audio anställer Sandra Finér som ny VD. Limes Audio utvecklar och säljer teknik som tar bort ekon och brus från högtalande kommunikationssystem, och har under det senaste året fått uppmärksamhet för ett USA-patent på sin teknik, ett betydande ägartillskott och avtal med några av världens största elektronikföretag.

Produktutveckling och ledarskap

Sandra Finér har stor erfarenhet inom produktutveckling och ledarskap och kommer närmast från en tjänst som chef för konstruktionsgruppen på Volvo Lastvagnar i Umeå. Dessförinnan var hon produktutvecklingschef på BabyBjörn i Stockholm, och hon har internationell erfarenhet från roller på SCA och Voith Paper.

– Sandra har en gedigen bakgrund som ledare och erfarenhet från olika branscher, länder och organisationer. Hon är precis rätt person för att möta de behov företaget har i form av en växande internationell kundbas och organisation, säger Fredric Lindström, grundare och tidigare VD på Limes Audio.

Internationella kunder

– Med Sandra ombord så får jag tid över att utveckla det jag brinner för allra mest, nämligen vår bearbetning av stora internationella kunder, fortsätter Fredric Lindström.

– Limes Audio är inne i en oerhört spännande fas, där vi på kort tid vunnit flera stora internationella kunder. I takt med att kunderna blir fler och affärerna större gäller det att anpassa organisation och arbetssätt för att vi ska kunna möta leveranser och samtidigt kunna fortsätta utveckla vår kärnteknik, säger Sandra Finér.

Limes Audio kommer även att flytta till nya lokaler i centrala Umeå efter sommaren.