Publiksuccé för Mästerbotten på Väven

– Vi skrev hiphophistoria i helgen. Tack till varenda själ som gjorde den här dagen och kvällen till vad den blev. Det här gör vi om, säger rapartisten Cleo Missaoui.

Mästerbotten - Umeås första och största hiphopfestival på Vävenscenen 11 februari- sålde slut på alla 1 100 biljetter, varav de flesta på förköp.

Cleo, Random Bastards och Hoopdiggas tillsammans med Tiljan AB och Kultur, Umeå kommun bjöd på årets garanterat största och enda hiphopfestival på Väven i Umeå lördags. Huset fylldes med konserter, klubb, workshops, panelsamtal, paltmingel, popup-store, lansering av läsken Hjortrongranat och mycket mer.

På scen stod bland annat Cleo + Broke ’N Tipsy, Broder John, Gonza-Ra, Ayla Shatz, Trainspotters, Fricky och Alexander Juneblad med Academics.

– Att medskapa med lokala kulturaktörer och artister för att få till ett nytt kulturinslag, som Mästerbotten, är en viktig satsning för Väven. Hoppas vi kan samla våra krafter att göra om succén nästa år igen, säger Shauna Adams, producent för Vävenscenen.

Läs mer på länk, eller kontakta:

Shauna Adams
Programproducent