Sofia Bertills ny VD för Rapunzel of Sweden

För att ytterligare stärka och utveckla bolaget mot sina ambitiösa mål har Rapunzel of Sweden rekryterat Sofia Bertills som ny VD.

Rekryteringen möjliggör för Ida Backlund, bolagets grundare, att inte bara jobba aktivt med visionen i styrelsen utan även gå in i en ny roll som Brand Director, i vilken hon kommer att fokusera på varumärket Rapunzel of Sweden.

Genom rekryteringen av Sofia Bertills säkrar Rapunzel of Sweden ytterligare kompetens för att fortsätta utveckla bolaget till såväl en ledande aktör inom löshår och relaterade tjänster och produkter som ett internationellt varumärke. Sofia Bertills har tidigare varit VD på Bokus och chef på Bonniers Bokklubbar.

Bakgrund från online och offline

– Jag är glad över att välkomna Sofia Bertills till Rapunzel of Sweden. Hon har en gedigen bakgrund inom både online och fysiska butiker, och jag är övertygad om att hon kommer bidra med värdefull kompetens för bolagets fortsatta tillväxt. Det ska bli spännande att tillsammans med Sofia ta nästa steg i Rapunzel of Swedens utveckling. Jag ser fram emot att kunna satsa helhjärtat på min roll som bolagets grundare och visionär i styrelsen och på daglig basis jobba med att utveckla varumärket och nya produkter tillsammans med Sofia, personal, kunder och samarbetspartners, säger grundare, VD och styrelseledamot Ida Backlund.

– Jag har följt Rapunzel of Sweden och Ida Backlunds resa under flera år och jag är imponerad av bolagets utveckling. Min målsättning är att, tillsammans med Ida och övriga medarbetare, driva bolaget i den fortsatta expansionen, säger Sofia Bertills.

– Med rekryteringen av Sofia Bertills tar vi ytterligare ett viktigt steg för att ta Rapunzel of Sweden till nästa nivå, säger styrelseordförande Arthur Engel.

Sofia Bertills kommer att tillträda positionen som VD under sommaren 2015 och kommer även att ta plats i styrelsen.