Stora internationella affärer för Algoryxs simuleringsverktyg

Intresset för Algoryxs simuleringsverktyg växer. MacGregor Norge ska använda Umeåföretagets AGX Dynamics för test av styrsystem och Kongsberg GlobalSIM tar in det i sina träningsplattformar för operatörer.

Algoryx Simulation från Umeå har slutfört en ny försäljning till MacGregor Norge för offshore-hantering och utbildning av kranförare. MacGregor kommer att använda Algoryx mjukvara AGX Dynamics för utformning av styrprogram och simuleringar av sina styrsystem.

Används av hamnarbetare över hela världen

I en annan nyligen avslutad affär levererar Algoryx också AGX Dynamics till Kongsberg GlobalSIM i USA som kommer att integrera programmet i sina träningssimulatorplattformar. Kongsberg GlobalSIM har utvecklat och installerat över 140 kransimulatorer för utbildning av kranförare i ett stort antal av världens hamnar, bland annat i Belgien, Tyskland, Frankrike, Thailand, Marocko, Bahamas, Sydafrika, Kina och USA.

– Vi har en lång och mycket framgångsrik relation med Kongsberg Maritime. De var en av våra allra första kunder och partners när vi grundade Algoryx. Tillsammans har vi tänjt på gränserna för simuleringar och vi är därför särskilt glada över att vi nu har utökat samarbetet till att även omfatta deras amerikanska gren, Kongsberg GlobalSIM, säger Kenneth Bodin, VD och medgrundare av Algoryx Simulation.

Algoryx simuleringsprogram finns sedan en tid tillbaka även som ett tillval till det stora CAD-programmet SpaceClaim, något som ger stora möjligheter till omfattande internationella affärer.

Läs mer om Algoryx Simulation på www.algoryx.se