T3 från Umeå förvärvar bredbandsleverantör

T3 från Umeå tar över Perspektiv Bredband, en etablerad bredbandsleverantör i Öresundsregionen med 10 000 kunder, 12 anställda och en omsättning på 33 miljoner kronor.

Perspektiv Bredband grundades i Lund i början av 2000-talet och erbjuder ADSL- och fibertjänster till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och företag i ett egenbyggt fibernät.

– Förvärvet av Perspektiv Bredband är en viktig affär för oss och ett led i vår fortsatta satsning på Öresundsregionen, där vi sedan tidigare redan har en av våra största kunder i HSB Sundsfastigheter och Turning Torso, säger Johan Hellström, vd på T3.

– Vår bransch är i ett spännande skede med många förändringar inom såväl tjänster som bolags- och ägarförändringar. Jag tycker att med våra nya ägare kommer vi att stå väl rustade för att fortsätta bygga fiber i vår region och leverera rejält och lokalproducerat bredband, säger Pia Thomsen, vd Perspektiv Bredband.