UDK etablerar sig i Norge

Intresset för UDKs produkt C4 Contexture är stort i Norge. För att fortsätta växa satsar nu UDK från Umeå på att bygga upp en lokal närvaro i landet.

Peter Lidström, UDK:s vd, ser satsningen på en ny lokal representant på plats i Oslo som ett naturligt steg med tanke på de framgångar som företaget redan haft i Norge.

– Vi har varit duktiga på att under relativt kort tid kunna bygga upp en stor kundbas av mycket etablerade och framgångsrika företag. Framför allt är intresset för vår produkt C4 Contexture stort i Norge. Allt detta har hittills gjorts från Sverige och vi ser stora möjligheter att med lokal närvaro kunna hitta fler kunder och etablera oss som den största leverantören av PIM- och DAM-lösningar i Norge, säger Peter Lidström.

Peter Lidström hoppas också att den lokala närvaron ska ge fler chansen att upptäcka de övriga tjänsteleveranser och lösningar inom bland annat affärssystem, helpdesk och tekniska systemlösningar som företaget har.

Seriöst företag

– UDK är ett mycket bra och seriöst företag som levererar det som avtalats. Det finns stor potential i Norge,  säger Espen Langbråten som blir UDKs kontakt i Norge.

Espen Langbråten har lång erfarenhet av UDK som leverantör och han tycker att det känns spännande och roligt att nu få representera UDK i Norge.

– Det känns jättebra. UDK har gjort ett fantastiskt jobb med kunder i Norge, men nu blir avstånden kortare och kontakten tätare än vad som varit möjligt tidigare, säger Espen Langbråten som både kommer att arbeta med befintliga kunder och ta nya kundkontakter.

UDKs bas i Norge kommer att vara Oslo och Espen Langbråten ser stor potential för UDK i Norge.

– Att vara ute hos kunderna är viktigt och min erfarenhet av UDK som leverantör är att de är kända för att leverera i tid och med kvalitet. En av mina uppgifter är att fortsätta det arbetet. Det finns stor potential i Norge för robusta företag som UDK, som håller vad de lovar och dessutom har förmågan att dela upp projekt och inte gapa över för mycket, säger Espen Langbråten.