Portalen för Umeå - kommun, universitet och näringsliv

Startsida
Besökare

Sök i portalen och umea.se/kommun

Ume.net hyllas för Årets marknadskampanj 2014

Ume.nets Living with lag hyllas som Årets marknadskampanj på Telekomgalan. Med 5,7 miljoner visningar på YouTube är filmen den absolut mest visade svenska reklamfilmen under 2014.

Ume.nets Living with lag har utsetts till Årets marknadskampanj vid telekombranschens samlingsplats Telekomgalan på Grand Hôtel i Stockholm. Bakom Telekompriset står det oberoende nyhetsbrevet Telekomnyheterna.

– Helt fantastiskt! Det är snart ett år sedan vi lanserade Living with lag och vi vinner fortfarande priser. Umeå har ett av västvärldens snabbaste stadsnät och det är kul att det uppmärksammas, säger Mats Berggren, vd på ume.net.

5,7 miljoner visningar

När Living with lag släpptes på YouTube sågs den över en miljon gånger på ett dygn – och efter fem dygn var filmen uppe i 5 miljoner visningar. I dagsläget har Living with lag visats 5,7 miljoner gånger över hela världen.

– Filmen lanserade ume.net som ett eget varumärke och satte Umeå på IT-kartan. Tidigare har kampanjen vunnit reklam- och PR-tävlingar – i kväll fick vi pris från vår egen bransch och det känns så klart extra varmt i hjärtat, säger Mats Berggren.

Flera priser

Kampanjen har redan belönats med en mängd prestigefyllda priser, som i PR-tävlingen Spinn, reklamtävlingen Clio, europeiska Lovie Award och Sveriges Annonsörers reklamtävling 100-wattaren.

Juryn för Telekomgalans pris motiverar priset med orden: ”Årets bästa marknadskampanj har med en genial träffsäkerhet lyckats förmedla det som kännetecknar operatörens kärnprodukt, dess fördelar och alternativens nackdelar.”

Bland övriga nominerade i kategorin Årets marknadskampanj fanns även Umeåföretaget T3 med kampanjen Tomas Holmström rakar sig rejält – En av NHL:s största tuffingar genom tiderna visar vad som är rejält.

Övriga tre bolag i kategorin var Bredband2, Com Hem och Telia.

Umeå kommuns webbplats
Turistbyrå
Umeå universitet
Umeå kommunföretag