Startsida Umeå kommun
Umeå

Välkommen till Umeå kommuns webbplats

Här kan du läsa om Umeå kommun.
Du kan också läsa om
vilken service du kan få av kommunen.
 
Du kan klicka på rubrikerna till vänster.

Kontakta kommunen


Du kan ringa till kommunen
på telefonnummer 090-16 10 00.
Du kan skicka e-post till kommunen
på adressen umea.kommun@umea.se

 
Du kan skicka brev till kommunen.
Adressen till kommunen är:
Umeå kommun
901 84 Umeå

 
Du kan gå till stadshuset
och prata med dem som arbetar där.
Stadshuset har adressen Skolgatan31 A .

 
Stadshuset har öppet de här tiderna:
Sommartid, 08.00-16.30
Vintertid, 08.00-17.00

Kontakt

Umeå kommun
Skolgatan 31A
901 84 Umeå
090-16 10 00

Kontaktvägar
Felanmälan
Förslag, synpunkter
Pressrum

Genvägar

Sök på umea.se/kommun

Umeå är en kulturstad i Europa. Här finns två universitet, ett livskraftigt näringsliv och ett attraktivt utbud av kultur och fritid.
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare. Med gemensamma krafter skapar vi välfärd och samhällsnytta för kommunens invånare.