Startsida Umeå kommun

Mat och fasta

Berätta om ditt barn inte äter allt

Du måste berätta för skolan
om ditt barn inte äter all sorts mat.
Då måste du fylla i en blankett och skicka till skolan.
Fyll i blanketten om specialkost.

Ditt barn får fasta under Ramadan

Ditt barn får fasta i skolan,
men personalen måste veta det.
Då måste du skriva en lapp om att ditt barn fastar.
Eleven ska komma med lappen till skolan
i god tid före Ramadan.
Lunchmaten i skolan är inte kvar efter lunchtid.
Eleven måste själv ha med sig
mellanmål till eftermiddagen.

Kontakt

Umeå kommun
Skolgatan 31A
901 84 Umeå
090-16 10 00

Kontaktvägar
Felanmälan
Förslag, synpunkter

Genvägar

Sök på umea.se/kommun

Umeå är en kulturstad i Europa. Här finns två universitet, ett livskraftigt näringsliv och ett attraktivt utbud av kultur och fritid.
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare. Med gemensamma krafter skapar vi välfärd och samhällsnytta för kommunens invånare.