ska tillföra psykologisk kompetens som ett stöd i det pedagogiska arbetet och i den övergripande planeringen av elevhälsans arbete
på rektorns uppdrag genomföra psykologiska utredningar och bedömningar av elever, grupper och organisationer för att bidra med psykologisk kunskap om elevers förutsättningar för lärande och behov av stöd
ge handledning och konsultation till skolans övriga personal
bidra med kunskap kring psykiska besvär, till exempel ångest och depression, samt utifrån genomförda insatser ha stödjande samtal med elever, vårdnadshavare och pedagoger
bidra med psykologisk kunskap kring skydds- och riskfaktorer för elevers hälsa, lärande och utveckling, till exempel genom utbildning kring psykisk hälsa och ohälsa
ta till vara kunskap om elevernas psykiska hälsa i elevhälsans övriga arbete.
Vi använder kakor (cookies) för att skapa en bättre webbplats för dig!
Vi använder vi oss av kakor (cookies) för webbplatsens grundfunktioner och för att förbättra webbplatsen. Vi vill också kunna erbjuda dig nyttiga funktioner som till exempel uppläsning av text. Vi hoppas att det känns okej och att du godkänner alla kakor.
Du kan ändra vilka kakor som får användas genom att klicka på inställningar.