HR-administratör, Bemanningsenheten, Stöd och omsorg
Bemanningsenhetens uppdrag är att ge stöd till chefer inom Stöd-och omsorgsförvaltningen. Vi är organiserade i förvaltningens HR-enhet och ger stöd till chefer inom funktionshinderomsorgen, Individ-och familjeomsorgen samt Myndighetsutövning. Vi ger stöd till chefer med rekrytering, korttidsbemanning, schemaläggning samt administrativt stöd.
Dina arbetsuppgifter
Som HR-administratör hos oss kommer du arbeta med korttidsbemanning i Timecare-pool. Du är telefonsupport internt och externt samt stöttar verksamheterna med bemanningsfrågor. Du bokar ut vikarier och hanterar personaladministrativa uppgifter gällande vikariernas behörighet, anställning och lön. Arbetet innebär mycket kontakt med chefer och medarbetare i verksamheter inom funktionshinderomsorgen (ordinärt och särskilt boende LSS) samt vissa verksamheter inom Individ och familjeomsorgen. Du kommer också att vara aktiv och bidra med din kompetens i olika utvecklings- och förbättringsprojekt.
Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning och/eller högskoleutbildning som är adekvat för arbetsuppgifterna. Vi vill också att du har erfarenhet av administrativt arbete, som planerare eller hantering av korttidsbemanning gärna i kombination med kunskap/erfarenhet från de verksamheter vi stöttar med korttidsbemanning. Du skall vara bekväm med att kommunicera via telefon och mejl och van att arbeta i olika verksamhetssystem såsom exempelvis Personec och Timecare Pool.
Du samverkar nära ett antal kollegor som arbetar med korttidsbemanning, men även övriga i arbetsgruppen för att gemensamt ge ett bra stöd till chefer och verksamhet. Du behöver kunna hantera stressiga situationer, ha kunskap om arbetsrätt med tyngdpunkt på LAS och ATL. Vi vill också att du har ett professionellt bemötande och god service i de dagliga kontakterna med chefer, medarbetare och övriga samverkansparter.
Vi hoppas att du vill bli vår nästa kollega! Du är varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla personligt brev och CV.
Arbetstider: Viss helgtjänstgöring, tidiga morgonturer (06,15), samt eftermiddag (17,15) fördelas på de medarbetare som arbetar med korttidsbemanning.
Övrigt
Löpande urval och intervjuer kan komma att tillämpas, så dröj inte med din ansökan! Välkommen att söka!
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?
Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: Flytta till Umeå | Gateway Umeå (gatewayumea.se)
Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.
Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner här.
Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Övrig information
Tillträde: Enl ök eller 2024-12-01
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: Heltid
Antal lediga befattningar: 2
Referensnummer: 2024/729
Kontakt:
Maria Westin, enhetschef Bemanningsenheten, 090-161901,070-3525296
Facklig företrädare:
Maria Lindgren, Vision, 090-161886
Eva Österlund, SACO, 090-161806
Publicerat: 2024-09-25
Sista ansökningsdag: 2024-10-15