Support

Sidan publicerades

Se information för respektive roll. Ingen personlig support finns att tillgå under kvällar, helger eller under skollov.

 

Personlig support är stängd mellan 17 juni - 13 augusti. Du kan göra ärenden digitalt - se roll nedan.

 

Elever grundskolan: Kontakta din lärare/mentor som i sin tur kan felanmäla vid behov.

Elever gymnasiet: Kontakta IT-tekniker som i sin tur kan felanmäla vid behov.

090-16 64 61 – teknisk support av IT. Slingan är öppen klockan 9–11 samt 13–15.

Måste man fysiskt träffa tekniker så är det följande som gäller:
Dragonskolan och Midgård har tekniker på plats ordinarie öppettider på respektive enhet.
Maja Beskow har tekniker klockan 8–12 måndag, onsdag och fredag samt klockan 13–16 tisdag och torsdag.

Eventuell sjukdom kan påverka öppettiderna.

Elever komvux: Kontakta berörd lärare eller Umevux expedition som felanmäler vid behov.

För kontakt med expeditionen:

Öppet: måndag, tisdag, torsdag och fredag, klockan 10–12. Administrationen finns på plan 2 i Vasaskolan.

Telefon: 090-16 28 75. Telefontider; måndag, tisdag, torsdag klockan 10–12 och 13–15 samt fredag klockan 10–12.

epostadress: info.umevux@umea.se

Övrig kontaktuppgift komvux Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Har du har frågor om innehållet i systemen, till exempel var du hittar information från skolan, kontaktar du respektive verksamhet.

På gymnasiet kontaktas mentor i första hand om frågan gäller Skola 24 och schema.

Tekniska frågor
Har du problem med inloggning eller andra tekniska frågor, se:

Lärum

Skola 24

Tempus

Unikum

 

Om problemet kvarstår kan du få personlig telefonsupport på 090-16 64 10 - stängd mellan 17 juni - 13 augusti
Måndag, klockan 08.30–09.30
Tisdag, klockan 15.00–16.00
Torsdag, klockan 13.30–14.30

 

Under övriga tider: Registrera ditt ärende via formulär Support Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Systemförvaltare tar kontakt med dig så fort de har möjlighet.

Verksamheternas rutiner skiljer sig åt, så ta del av specifik information nedan.

Akuta driftsstopp under dagtid kontaktas IT:s kundtjänst på intranätet och kvällstid/helg görs en anmäl via Formulär vid akut driftstopp.  Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Vi har nya rutiner och försöker undvika ärenden via personliga mejl. Därför ber vi dig att del av nedanstående information.

www.umea.se/eduit: Här finns handledningar och stödmaterial kring våra digitala tjänster. Vi rekommenderar att du först tar del av sidan och hittar du inte svar på dina frågor kan du lägga upp ett ärende, ta kontakt med IT-pedagog eller personlig support.

Självservice: Registrera pedagogiska frågor kring förskolans/skolans system på Utbildnings självservice Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Tekniska frågor om exempelvis hårdvara via IT självservice Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Personlig telefonsupport på 090-16 64 10 under dessa tider - stängd mellan 17 juni - 13 augusti
Måndag, klockan 08.30–09.30
Tisdag, klockan 15.00–16.00
Torsdag, klockan 13.30–14.30

IT-pedagoger: Alla skolområden har en IT-pedagog att tillgå och för vissa system finns även lokalt ansvariga på enheten som kan hjälpa till.

Vi har nya rutiner och försöker undvika ärenden via personliga mejl. Därför ber vi dig att del av nedanstående information.

Intranätet samt avsedda rum i Lärum: Här finns handledningar och stödmaterial kring våra digitala tjänster. Vi rekommenderar att du först tar del av sidan och hittar du inte svar på dina frågor kan du lägga upp ett ärende.

Självservice: Registrera pedagogiska frågor kring förskolans/skolans system på Utbildnings självservice Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Tekniska frågor om exempelvis hårdvara via IT självservice Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Personlig telefonsupport på 090-16 64 10 under dessa tider - stängd mellan 17 juni - 13 augusti
Måndag, klockan 08.30–09.30
Tisdag, klockan 15.00–16.00
Torsdag, klockan 13.30–14.30

Sidan publicerades