Lättläst

Här kan du läsa om Umeå kommun.
Du kan också läsa om
vilken service du kan få av kommunen.

Du kan klicka på rubrikerna i menyn.

Kontakta kommunen

Du kan ringa till kommunen
på telefonnummer 090-16 10 00.
Du kan skicka mejl till kommunen
på adressen umea.kommun@umea.se.

Du kan skicka brev till kommunen.
Adressen till kommunen är:
Umeå kommun
901 84 Umeå

Du kan gå till stadshuset
och prata med dem som arbetar där.
Stadshuset har adressen Skolgatan 31 A.

Stadshuset har öppet de här tiderna:
Sommartid 08.00–16.30
Vintertid 08.00–17.00

Sidan publicerades