Beställ skyddsutrustning
Utförare av hemtjänst, äldreboende samt LSS-boende i Umeå kommun kan beställa skyddsutrustning av Umeå kommun genom att fylla i formuläret nedan.
Vid utbrott av covid-19 sker screening av symptomfri personal två gånger per vecka, enligt Region Västerbotten, Vårdhygiens rutin. Utförare av tidigare nämnda verksamheter beställer det antal antigentest som den aktuella personalgruppen kommer att förbruka på 10 dagar (cirka tre test per person). Rapportering av använda tester sker enligt tidigare rutiner.
Om du inte får bekräftelse på din beställning, mejla din beställning till behov.skyddsutrustning@umea.se (funktionsbrevlåda).
I nuläget är tillgången på utrustning god. Skulle det bli brist fördelas det som finns till de verksamheter som behöver det mest. Tänk att det du beställer ska räcka i 2–3 dagar.
Upphämtning på Glimmervägen 7F, Carlshem
Beställningar som görs fredag–måndag hämtas på tisdag.
Beställningar som görs tisdag–torsdag hämtas på fredag.
Beställd skyddsutrustningen hämtas av respektive utförare klockan 9–15 tisdagar och fredagar på Glimmervägen 7F, Carlshem.
Kontakta personal på plats genom att ringa angivet nummer vid entrén. Uppge namn på beställande verksamhet eller utförare och följ personalens anvisning. Personal levererar beställd skyddsutrustning ut till bil.
Kontakt
Vid frågor eller akuta behov, kontakta kommunens lager för skyddsutrustning: 090-16 48 46.
-
Kontakt
Funktionsbrevlåda skyddsutrustning
behov.skyddsutrustning@umea.se -
Kontakt
Magnus Börlin
samordnare, smittskyddsutrustning
090-16 10 42 magnus.borlin@umea.se