Startsida Umeå kommun

Mat och fasta

Berätta om ditt barn inte äter allt

Du måste berätta för skolan
om ditt barn inte äter all sorts mat.
Då måste du fylla i en blankett och skicka till skolan.
Fyll i blanketten om specialkost.

Ditt barn får fasta under Ramadan

Ditt barn får fasta i skolan,
men personalen måste veta det.
Då måste du skriva en lapp om att ditt barn fastar.
Eleven ska komma med lappen till skolan
i god tid före Ramadan.
Lunchmaten i skolan är inte kvar efter lunchtid.
Eleven måste själv ha med sig
mellanmål till eftermiddagen.