Startsida Umeå kommun

Mat levererad hem till dörren

Har du svårt att själv laga din mat? Då kan du få färdiglagad mat transporterad hem till dig av Måltidsservice i Umeå kommun. Behöver du hjälp att värma din mat kan hemtjänsten hjälpa dig med det.


Maten lagas på plats  i Tegelslagarens kök, Tegelbruksvägen 7

I september fick köket en sjätteplacering i den prestigefyllda tävlingen White Guide senior. Där uppmärksammas och prisas offentlig gastronomi.

Ändrade datum för menylappar under jul och nyår

Jul och nyår innebär många röda dagar då råvaror inte levereras. Därför behöver vi ändra stoppdagar för inlämning av menylappar under perioden 23/12 - 12/1. Utlämningen sker via Jetpak och inlämningen till Jetpak/hemtjänsten. Följande datum gäller:
Vecka 52 och 1
• Utlämnas 2 december
• Inlämnas 5 december
• Publiceras på hemsida 28 november

Vecka 2 och 3
• Utlämnas 9 december
• Inlämnas 12 december
• Publiceras på hemsida 5 december

Vecka 4 (enligt ordinarie rutin)
• Utlämnas 30 december
• Inlämnas 2 januari
• Publiceras på hemsida senast 26 december

Vår meny

Menyn planeras av oss på Måltidsservice och du erbjuds husmanskost och olika rätter med kött, fågel, fisk och grönsaker utifrån säsong. Vi har fokus på hållbarhet och variation. Du kan välja på 28 rätter varje dag, varav hälften är vegetariska. Du som kund kan känna dig trygg med att du erbjuds näringsriktiga måltider som i så stor utsträckning som möjligt tillagas från grunden och med minst 25 procent ekologiska livsmedel.

Frågor

Har du frågor, kontakta din hemtjänst, kommunens samordnare, 090-16 21 84, eller Måltidsservice kundtjänst, 090-16 48 90.

Frågor om faktura, kontakta avgiftshandläggare

Namnet på handläggaren finns på din faktura under Vår referens

Har du allmänna funderingar på avgifter kan du ta kontakt med Avgiftsenheten på mail avgiftsgruppen@umea.se

Frågor som rör beslut, kontakta biståndshandläggare

Namn och nummer till din handläggare finns på ditt beslut om matleveranser/hemtjänst. Du kan även nå din handläggare via växeln 090-16 10 00.

Beställningssystem

Nya kunder/ändring av befintlig kund görs av utföraren i Beställningsportalen

Önskar utförare att beställningar och ändringar ska genomföras är det endast ärenden via Beställningsportalen som är en giltig beställning.

Meny för beställning

Datum för menylappar julen 2019

Vecka 51

Inlämning senast 28 november

Meny vecka 51

Specialkostmeny vecka 51


Vecka 52

Inlämning senast 5 december

Meny vecka 52

Specialkostmeny vecka 52


Vecka 1, 2020

Inlämning senast 5 december

Meny vecka 1

Specialkostmeny vecka 1

 

Vecka 2 och 3, 2020

Inlämning senast 12 december

 

Meny vecka 2

Specialkostmeny vecka 2

Meny vecka 3

Specialkostmeny vecka 3

 

Kundkontakt

Fel matleverans?
Kontakta oss i köket:

Tegelslagarens kök
090-16 48 90

Telefontid måndag-fredag:
11:00-12:00 och 13:00-14:00

Övriga tider kan du lämna meddelande i röstbrevlådan eller ringa samordnare på socialtjänsten, 090-16 21 84

Kontakta socialtjänsten

Ansök om stöd enligt socialtjänstlagen för äldre och vuxna med funktionsnedsättning

Ansök om funktionshinderomsorg

Sidan har granskats 2019-12-05

Sidans kortadress: www.umea.se/dinmaltid