Startsida Umeå kommun
Mat på tallrik

Mat levererad hem till dörren

Har du svårt att själv laga din mat? Du kan få färdiglagad mat transporterad hem till dig av Måltidsservice i Umeå kommun. Behöver du hjälp att värma din mat kan hemtjänsten hjälpa dig med det.

Maten lagas på plats i Tegelslagarens kök, Tegelbruksvägen 7.

Inom Umeå kommun pågår nu ett brett arbete för att skapa beredskap för att hantera coronaviruset.

Portionsmaten kan behöva förenklas med anledning av coronaviruset.
Måltidsservice har en beredskapsplan för det prioriterade köket på Tegelslagaren som levererar portionsmat till äldreomsorgen och hemtjänst. Måltidsservice högsta prioritet är att leverera rätt antal lådor med portionsmat till kunden.
För att kunna tillhandahålla rätt antal lådor kan vissa rätter behöva förenklas. Portionsmaten kan därför behöva frångå den beställda maten i menyn under en tid. Vi ber om överseende med detta.

Länk till informationsblad om beredskapsplanen.

Ändrade öppettider för vår kundtjänst

Tegelslagarens kök har i dagsläget öppet sin kundtjänst mellan 11:00 och 12:00 samt mellan 13:00 och 14:00 varje helgfri vardag. Vi har i samband med en stundande semesterperiod behov av att säkra driften i köket och kommer stänga förmiddagens kundtjänsttimme. I tillägg till att kundtjänst fortsätter vara öppen 13:00-14:00 så kan kunder och utförare även skicka in ärenden via vår beställningsportal samt maila till portionsmat@umea.se.

From måndag 1 juni är kundtjänst öppen mellan 13:00 och 14:00. Vi kommer löpande att utvärdera hur dessa ändrade öppettider faller ut.

Vid funderingar är ni välkomna att kontakta mig, Karin Risberg, enhetschef Tegelslagarens kök, mejl: karin.risberg@umea.se


Vår meny

Menyn planeras av oss på Måltidsservice och du erbjuds husmanskost och olika rätter med kött, fågel, fisk och grönsaker utifrån säsong. Vi har fokus på hållbarhet och variation. Du kan välja på 28 rätter varje dag, varav hälften är vegetariska. Du som kund kan känna dig trygg med att du erbjuds näringsriktiga måltider som i så stor utsträckning som möjligt tillagas från grunden och med minst 25 procent ekologiska livsmedel.

Frågor

Har du frågor kan du kontakta:

  • din hemtjänst
  • kommunens samordnare 090-16 21 84
  • Måltidsservice kundtjänst, 090-16 48 90

Frågor om faktura, kontakta avgiftshandläggare

Namnet på handläggaren finns på din faktura under Vår referens.

Har du allmänna funderingar om avgifter kan du kontakta avgiftsenheten, avgiftsgruppen@umea.se.

Frågor som rör ditt beslut, kontakta biståndshandläggare

Namn och nummer till din handläggare finns på ditt beslut om matleveranser/hemtjänst. Du kan även nå din handläggare genom att ringa Umeå kommuns växel 090-16 10 00.

Beställningssystem

Du som är utförare lägger till nya kunder/gör ändring av befintlig kund via beställningsportalen.

Beställningar och ändringar kan bara ske via beställningsportalen.

Hemleverans
Meny för beställning, Tegelslagaren

Vecka 36:

Lämna beställning senast 13 augusti

Meny vecka 36

Specialkostmeny vecka 36


Meny för beställning, Sodexo
Kontakt

Fel matleverans?
Kontakta oss i köket:

Tegelslagarens kök
090-16 48 90

Telefontid: måndag–fredag, 13.00–14.00.

Kundtjänsten är inte öppen helgdagar som infaller på vardagar.

(till exempel Annandag påsk på en måndag eller Kristi Himmelsfärdsdag på en torsdag).

Övriga tider, lämna meddelande i röstbrevlådan eller ring samordnare på socialtjänsten, 090-16 21 84.


Sodexo

Sodexo Servicecenter 08-578 853 50

Mejl:

servicecenter.marsta@sodexo.com


Kontakta socialtjänsten.

Ansök om stöd enligt socialtjänstlagen för äldre och vuxna med funktionsnedsättning.

Ansök om funktionshinderomsorg.

Coronavirus

Råd från myndigheter/advice from authorities: www.umea.se/coronavirus

Sidan har granskats 2020-08-07

Sidans kortadress: www.umea.se/dinmaltid