Startsida Umeå kommun

Mat levererad hem till dörren

Har du svårt att själv laga din mat? Då kan du få färdiglagad mat transporterad hem till dig av Måltidsservice i Umeå kommun. Behöver du hjälp att värma din mat kan hemtjänsten hjälpa dig med det.

Tegelslagarens kök – nu åter i drift

Tegelslagarens kök har byggts om under 2018 men är från och med 10 januari nu åter igång med sin produktion av måltider till hemmet. Sedan starten hösten 2017 har antalet kunder och beställda måltider ökat i snabb takt. I det ombyggda köket har vi förutsättningar att möta en ökad efterfrågan och samtidigt fortsätta tillaga dina måltider från grunden i så stor utsträckning som möjligt.

I det nya köket har vi en bättre logistik, vilket ger en bättre arbetsmiljö för våra kockar och måltidsbiträden i Tegelslagarens kök.

Vår meny

Menyn planeras av oss på Måltidsservice och du erbjuds husmanskost och olika rätter med kött, fågel, fisk och grönsaker utifrån säsong. Du som kund kan känna dig trygg med att du erbjuds näringsriktiga måltider som i så stor utsträckning som möjligt tillagas från grunden och med minst 20 procent ekologiska livsmedel.

Ingen förändring av leveransdagar

Du fortsätter beställa dina måltider på samma sätt som tidigare. Jetpak fortsätter att leverera dina måltider direkt till ditt hem på måndagar och torsdagar så det blir samma chaufför och service som du är van vid. I Sävar och Holmsund är det Umeå kommun som står för transporten.

Frågor

Har du frågor, kontakta din hemtjänst, kommunens samordnare, 090-16 21 84, eller Måltidsservice kundtjänst, 090-16 48 90.

Har du frågor, kontakta din hemtjänst, kommunens samordnare, 090-16 21 84, eller Måltidsservice kundtjänst, 090-16 48 90.

Frågor om faktura hänvisas till avgiftshandläggare

Namnet på handläggaren finns på din faktura under Vår referens

Har du allmänna funderingar på avgifter kan du ta kontakt med Avgiftsenheten på mail avgiftsgruppen@umea.se

Frågor som rör beslut eller ökade/minskade hänvisas till din biståndshandläggare

Namn och nummer till din handläggare finns på ditt beslut om matleveranser/hemtjänst.

Biståndshandläggare för utredning äldre (över 65) nås på 090-16 60 10 under telefontid 8:45–10:00, måndag, tisdag, torsdag och fredag. Övriga tider Mottagningsenheten på 090-16 10 02.

Biståndshandläggare för funktionshinder under 65 nås via Mottagningsenheten på 090-16 10 02.

Kontakt kan alltid tas med Mottagningsenheten på 090-16 10 02 som kan vidareförmedla uppgiften till rätt handläggare.

Mottagningsenheten 090-16 10 02,  8:00–17:00 måndag-fredag

Myndighet/Utredning äldre 090-166010, 8:45-10:00 mån, tis, tor, fre

Beställningssystem

Nya kunder/ändring av befintlig kund görs av utföraren i Beställningsportalen

Önskar utförare att beställningar och ändringar ska genomföras är det endast ärenden via Beställningsportalen som är en giltig beställning.

Meny för beställning

Vecka 41

Inlämning senast 19 september

Meny vecka 41

Specialkostmeny vecka 41

Kundkontakt

Fel matleverans?
Kontakta oss i köket:

Tegelslagarens kök
090-16 48 90

Telefontid måndag-fredag:
11:00-12:00 och 13:00-14:00

Övriga tider kan du lämna meddelande i röstbrevlådan eller ringa samordnare på socialtjänsten, 090-16 21 84

Kontakta socialtjänsten

Ansök om stöd enligt socialtjänstlagen för äldre och vuxna med funktionsnedsättning

Ansök om funktionshinderomsorg

Sidan har granskats 2019-09-15

Sidans kortadress: www.umea.se/dinmaltid