Personalrum, för anställda

Är du anställd av Umeå kommun?

Då ska du i första hand besöka intranätet Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. som är våra interna sidor för medarbetare. PÅ umea.se finns i första hand information för Umeås medborgare.

Att arbeta på distans

De flesta når den interna informationen och systemen direkt från arbetsplatsen. Jobbar du på distans behöver du logga in för att nå intranätet och dina sparade IT-system.

Så loggar du in

Gå till intranätet och följ instruktioner för att logga in. Du slipper logga in flera gånger och på olika webbplatser för att nå intranätet och vanliga system.

Genom att använda multifaktorsinloggning via app, sms eller bank-id når du både intranätet och vanliga system. Har du laddat ner multifaktorsinloggning via app är du en bland 9 000 medarbetare som har gjort det. Har du inte appen, logga in via SMS eller bank-id. När du loggar in når du dina vanliga genvägar och favoriter och du kommer också att kunna klicka på länkar till intranätet i mejl och dokument. Exempel på system som kan nås direkt via intranätet:

  • Självservice, personal- och lönesystem
  • Ärendeportalen, personalfrågor och lön
  • IT Felanmälan
  • Office 365 (exempelvis mejl, Sharepoint och Teams)
  • Inköp och fakturahantering, Proceedo
  • Tidredovisning, Medvind
  • ProRenata

Läs mer om distansarbete på www.intranet.umea.se/distansarbete Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Support, hjälp

IT-avdelningen
kundsupport
090-16 11 34

Behöver du felanmäla?

IT felanmälan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Ärendeportal, personalfrågor och lön Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Problem med inloggning?

Hantera/byt lösenord, lås upp konto

Fjärrsupport, programvara

IT kundsupport kan i vissa fall hjälpa dig direkt med fjärrsupport. Då kan du behöva ladda ner programvara.

Ladda ner fjärrsupportprogram Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Sidan publicerades