Personalrum

Intranätet, interna sidor för medarbetare

Våra interna sidor med mer information för medarbetare finns på intranätet, www.intranet.umea.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Arbeta på distans

De flesta når den interna informationen och systemen direkt från arbetsplatsen. Jobbar du på distans behöver du logga in för att nå intranätet och dina system.

Så loggar du in

Gå till intranätet och följ instruktioner för att logga in. Du slipper logga in flera gånger och på olika webbplatser för att nå intranätet och vanliga system.

Genom att använda multifaktorsinloggning via app, sms eller bank-id når du både intranätet och vanliga system. Har du laddat ner multifaktorsinloggning via app är du en bland 9 000 medarbetare som har gjort det. Har du inte appen, logga in via SMS eller bank-id. När du loggar in når du dina vanliga genvägar och favoriter och du kommer också att kunna klicka på länkar till intranätet i mejl och dokument. Exempel på system som kan nås direkt via intranätet:

  • Självservice, personal- och lönesystem
  • Ärendeportalen, personalfrågor och lön
  • IT Felanmälan
  • Office 365 (exempelvis mejl, Sharepoint och Teams)
  • Inköp och fakturahantering, Proceedo
  • Tidredovisning, Medvind
  • ProRenata

Läs mer om distansarbete på www.intranet.umea.se/distansarbetelänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Intern information om coronavirus

Support, hjälp

IT-avdelningen
kundsupport
090-16 11 34

Behöver du felanmäla?

IT felanmälanlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Ärendeportal, personalfrågor och lönlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Problem med inloggning?

Hantera/byt lösenord, lås upp konto

Fjärrsupport, programvara

IT kundsupport kan i vissa fall hjälpa dig direkt med fjärrsupport. Då kan du behöva ladda ner programvara.

Ladda ner fjärrsupportprogramlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan publicerades