Support

Se information för respektive roll. Ingen personlig support finns att tillgå under kvällar, helger eller under skollov.

Verksamheternas rutiner skiljer sig åt, så ta del av specifik information nedan.

Elever grundskolan

Kontakta din lärare/mentor som i sin tur kan felanmäla vid behov.

Elever gymnasiet


Användarsupport:

Försök ta reda på lösningen själv, till exempel genom att kolla in www.umea.se/undervisninghemma Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. eller prata med en klasskamrat. I annat fall, kontakta din lärare som kan ta din fråga vidare vid behov.

Teknisk support:

Eventuell sjukdom kan påverka nedanstående öppettider. Alla enheter har lunchstängt mellan 12-13.

Forslundagymnasiet:
Ons 09:00-12:00

Dragonskolan

Mån-fre 08:00-15:30

Maja Beskowgymnasiet:
Mån 09:00 – 12:00
Tis 13:00 – 17:00
Ons 08:00 – 17:00
Tors 13:00 – 17:00

Fre 08:00 – 17:00

Midgårdsskolan

Mån 9-16:30

Tis-fre 08.30-16:30

Elever Umevux och Umevux SFI

Användarsupport:

Kontakta berörd lärare som felanmäler vid behov.

Teknisk support:

Vasaskolan:
Mån 13:00 – 17:00
Tor 08:00 – 12:00

Mossvägen:
Tis 08:00 – 12:00

Vid övriga frågor, tag kontakt med expeditionen: kontaktuppgifter Umevux Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

info.umevux@umea.se


Har du har frågor om innehållet i systemen, till exempel var du hittar information från skolan, kontaktar du respektive verksamhet.

På gymnasiet kontaktas mentor i första hand om frågan gäller Skola24 och schema.

Mer stödmaterial kring skolans olika system och tjänster finns på www.umea.se/undervisninghemma Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Även om eleven inte har undervisning hemifrån finns information för det olika systemen som kan ge vägledning och hjälp.

Tekniska frågor

Har du problem med inloggning eller andra tekniska frågor, se:

Lärum

Skola 24

Tempus

Unikum

Om problemet kvarstår kan du få personlig telefonsupport på 090-16 64 10
Tisdag, klockan 15.00–16.00
Torsdag, klockan 13.30–14.30

Under övriga tider: Registrera ditt ärende via formulär Support Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Systemförvaltare tar kontakt med dig så fort de har möjlighet.

Vi har nya rutiner och försöker undvika ärenden via personliga mejl. Därför ber vi dig att del av nedanstående information.

Ta del av stödmaterial

www.umea.se/eduit Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.: Här finns handledningar och stödmaterial kring våra digitala tjänster. Vi rekommenderar att du först tar del av sidan och hittar du inte svar på dina frågor kan du lägga upp ett ärende, ta kontakt med IT-pedagog eller personlig support.

Kontakta support

Personlig telefonsupport kring användarsupport på 090-16 64 10 under dessa tider:
Tisdag, klockan 15.00–16.00
Torsdag, klockan 13.30–14.30

IT-pedagoger: Alla skolområden har en IT-pedagog att tillgå och för vissa system finns även lokalt ansvariga på enheten som kan hjälpa till.

Vi har nya rutiner och försöker undvika ärenden via personliga mejl. Därför ber vi dig att del av nedanstående information.

Ta del av stödmaterial

Stödmaterial och handledningar kring digitala tjänster finns på respektive verksamhets intranätet samt avsedda rum i Lärum. Vi rekommenderar att du först tar del av dessa och hittar du inte svar på dina frågor kan du lägga upp ett ärende eller kontakta lokal stödresurs om sådan finns.

Mer stödmaterial och handledningar finns även på www.umea.se/eduit. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Kontakta support

Personlig telefonsupport kring användarsupport på 090-16 64 10 under dessa tider:
Tisdag, klockan 15.00–16.00
Torsdag, klockan 13.30–14.30

Sidan publicerades