Skicka i första hand e-faktura eller pdf-faktura till Umeå kommun. Det är bättre för miljön, säkrare för dig som leverantör och underlättar för dig att få betalt på utsatt tid då fakturan når kommunen snabbare.
Alla leverantörer som skickar faktura till följd av offentlig upphandling ska enligt lag skicka e-faktura (elektronisk faktura) till offentliga myndigheter.
Du som är leverantör kan skicka faktura till Umeå kommun så här:
Skicka elektroniska leverantörsfakturor till kommunen och effektivisera företagets fakturahantering. Det är varken krångligt eller dyrt, du sparar porto och brevpapper och gör samtidigt en insats för miljön.
E-faktura är ett särskilt format, det är inte detsamma som en pdf-fil via mejl.
Umeå kommun kan ta emot följande elektroniska fakturor:
Skicka pappersfaktura med post till:
Umeå kommun
FE 7825
831 90 Östersund
Skicka pdf-faktura hellre än pappersfaktura.
Kontakta inkopsprocessen@umea.se om möjlighet att skicka faktura via mejl.
Alla leverantörer som skickar faktura till följd av offentlig upphandling ska enligt lag skicka e-faktura (elektronisk faktura) till offentliga myndigheter.
E-fakturaformat och transportmetod (www.sfti.se)
Obligatorisk e-faktura (www.digg.se)
Allmänna krav på faktura (Skatteverket)
I kommunens sociala verksamheter krävs ibland att fakturor hanteras med sekretess. Annan fakturaadress kan därför förekomma och det framgår av särskild rekvisition.
Organisationsnummer:
212000-2627
GLN:
7362120002627