Gruppträning i vatten

På Sävar simhall erbjuder vi rolig och varierande gruppträning för både vältränade, otränade och allt däremellan. Det finns många olika klasser att välja på och alla leds av våra duktiga instruktörer. Självklart bestämmer du själv hur jobbig du vill att klassen ska bli. Prova dig fram till den träningsform som passar just dig. Under en viss vecka i starten av vår- och höstterminen har vi Öppet hus och en prova-på-vecka då du har möjlighet att prova våra klasser och gym, eller ta med vänner som är sugna att prova på!

För att på bästa sätt kunna erbjuda dig bra klasser med många deltagare anpassar vi utbudet efter efterfrågan. Håll även utkik efter våra specialpass som Vasaloppsspinning, After workout eller andra säsongsanpassade klasser. I träningsschemat Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. eller i appen "Bad Umeå" kan du se klasserna för närmsta veckorna.

Välkommen att prova dig fram och hitta din favorit!

Aqua 30

Vattenträning till musik som utförs med eller utan redskap och som passar extra bra för dig som vill träna på ett skonsamt sätt, vill komma igång eller har behov av rehabiliteringsträning. Alla övningar går att utföra med mer eller mindre kraftfulla rörelser, högre eller lägre tempo och valfri intensitet. Aqua 30 ger både styrka och puls och passar för alla!

Aqua Circle 45

Stationsbaserad träning med främst styrka men även inslag av kondition. Med tidsbestämda intervaller på 60 sekunder, vila 30 sekunder med 8 övningar och 3 varv får du träning för hela kroppen på de olika stationerna. Det finns alltid utrymme till att göra övningarna lättare eller tyngre efter behov. Träning i vatten går att utföra antingen mer skonsamt eller som ett tufft träningspass, du bestämmer själv!

Warm YinYoga (på land vid bassängen)

Warm YinYoga genomförs på land i simhallen och är en stillsam form av yoga. Vi slappnar av med hjälp av kroppens egen tyngd. Vi hittar in i positionen och stannar sen där och vilar, låter kroppen själv släppa taget om spänningar och stelhet allteftersom, utan att aktivt stretcha. Då vi stannar länge i varje position är det även en stund för oss att komma i kontakt med vår kropp och vara närvarande i det som sker just nu. Du blir både rörligare och mer avslappnad med Warm YinYoga. Det är ett bra komplement till mer dynamisk yoga eller annan träning och ger djup avslappning och återhämtning.

Sidan publicerades