Kommunala verksamheter, oavsett var de finns fysiskt, använder Umeå kommuns grafiska profil. De verksamheter som fysiskt befinner i Väven kan välja att addera begreppet ”Välkommen till Väven” i utvalda grafiska produktioner. Exempel på produktioner där begreppet kan användas är annonser, broschyrer och powerpoints som berättar om verksamheterna i Väven.
Den enradiga varianten kan vara maximalt 150 % av bredden på umeå kommuns logotyp.
Den tvåradiga varianten kan maximalt vara 62 % av bredden på Umeå kommuns logotyp. Vävens logotyp blir då lika stor oavsett om det är en eller två rader.
Avståndet från Vävenavsändare till annonsram eller annonsinnehåll följer designprinciperna som vanligt.
Grafikfilerna finns i epsformat under "Logotyper"
Tillämpningar för kulturen och de kommunala verksamheterna i Väven finns under "Trycksaker".
När man berättar om verksamheterna i Väven kan man använda mallen som innehåller "Välkommen till Väven".
Innehåller presentationerna annan information används Umeå kommuns vanliga mallar.
När Väven i Umeå AB eller verksamheter i Väven gemensamt kommunicerar kan Vävens grafiska profil användas.
Kostnader för grafisk produktion och marknadsföring delas då mellan aktörerna.