Vårdboende

Kvalitetsdeklaration

Vårt uppdrag

Hos oss ska du få en säker och trygg omsorg dygnet runt.

Vi lovar

  • Ditt självbestämmande och din delaktighet respekteras genom regelbunden dialog i din vardag.
  • Du får möta personal som har god kunskap i sitt yrke och har relevant inskolning.
  • Du får en kontaktpersonal som du kan känna extra förtroende för. Om du inte är nöjd med din kontaktpersonal så har du möjlighet att byta.
  • Du får ett välkomstsamtal inom en vecka med din kontaktpersonal och, om du så önskar, tillsammans med dina närstående.
  • Det ska vara enkelt för dig att komma i kontakt med ansvarig chef.
  • Du får veta vilken personal det är som kommer och hjälper dig
  • Du ges möjlighet till socialt och kulturellt innehåll, fysiska aktiviteter och utevistelse.
  • Du som vårdas i livets slutskede inte ska lämnas ensam om du inte önskar det.

Vi vill bli bättre

Om du tycker att vi brustit i våra löften vill vi veta det. Vänd dig i första hand till ansvarig chef. Du kan också använda vår blankett för klagomål och synpunkter som finns på boendet eller som går att beställa på 090-16 10 00. Du har även möjlighet att lämna dina klagomål eller synpunkter på kommunens hemsida www.umea.se/medborgarslussen.
Du ska få återkoppling på ditt klagomål så snart möjligt och allra senast inom 14 dagar.

Vill du veta mer?

Om du tycker att vi brustit i våra löften vill vi veta det. Vänd dig i första hand till ansvarig chef. Du kan också använda vår blankett för klagomål och synpunkter som finns på boendet eller som går att beställa på 090-16 10 00. Du har även möjlighet att lämna dina klagomål eller synpunkter på kommunens hemsida www.umea.se/medborgarslussen. Du ska få återkoppling på ditt klagomål så snart möjligt och allra senast inom 14 dagar.

Fastställd

Kvalitetsdeklarationen fastställdes av de sociala nämnderna i Umeå kommun 2014-02-26.

Sidan publicerades