Korttidsboende

Kvalitetsdeklaration

Vårt uppdrag

Hos oss ska du få en säker och trygg omsorg dygnet runt.

Vi lovar att

  • ditt självbestämmande och din delaktighet respekteras genom regelbunden dialog i din vardag
  • du får möta personal som har god kunskap i sitt yrke och har relevant inskolning
  • du får en kontaktpersonal som du kan känna extra förtroende för, om du inte är nöjd med din kontaktpersonal så har du möjlighet att byta
  • du får ett välkomstsamtal inom en vecka med din kontaktpersonal och, om du så önskar, tillsammans med dina närstående
  • det ska vara enkelt för dig att komma i kontakt med ansvarig chef
  • du får veta vilken personal det är som kommer och hjälper dig
  • du ges möjlighet till socialt och kulturellt innehåll, fysiska aktiviteter och utevistelse
  • du som vårdas i livets slutskede inte ska lämnas ensam om du inte önskar det.

Vi vill bli bättre

Om du tycker att vi brustit i våra löften vill vi veta det. Vänd dig i första hand till ansvarig chef. Du kan också använda vår blankett för klagomål och synpunkter som finns på korttidsboendet eller som går att beställa på 090-16 10 00. Du har även möjlighet att lämna dina klagomål eller synpunkter på Umeå kommuns webbplats. Du ska få återkoppling på ditt klagomål så snart möjligt och allra senast inom 14 dagar.

Vill du veta mer?

Prata med personalen så får du veta hur vi arbetar med att uppfylla våra löften.

Fastställd

Fastställd av socialnämnderna 2014-02-26.

  • Kontakt

    Socialtjänstens mottagningsenhet

    Kontakta socialtjänstens mottagningsenhet för övergripande frågor, information och rådgivning.

    090-16 10 02 mottagningsenheten@umea.se

    Besöksadress

    Kungsgatan 71–73

    Postadress

    Socialtjänsten
    Umeå kommun
    Box 3045
    903 02 Umeå

    Kontakta socialtjänsten

    Telefontider

    Måndag, tisdag, onsdag, fredag, klockan 08.30–11.30, 13.00–16.00
    Torsdag, klockan 08.30–09.30, 13.00–16.00.

    Besökstider

    Måndag–fredag, klockan 08.30–11.30, 13.00–16.00

Sidan publicerades